למה אימוני EMS כל כך מצליחים דווקא עכשיו?

אימון כושר אישי הוא אפשרות טובה, אימון כושר אישי בתקופת הקורונה הוא האפשרות הכי הטובה. נראה שהתקופה האחרונה מושכת רבים לאימוני כושר בשיטת EMS, ומגמת עליה חדה ניכרת במכירת המכשירים של היצרנית הגרמנית miha bodytec.
אנשים בשיטת אימון אי אמ אס

חברת miha bodytec הגרמנית מייצרת מכשור לאימוני EMS מאז 2007. החברה ידועה בעיצובים החכמים והנקיים שלה, ופועלת בהצלחה רבה ברחבי העולם. אבל לאור האירועים האחרונים שפקדו את העולם כולו, גם עולם הכושר השתנה, והביקוש לאימוני EMS בעקבותיו.

בניגוד לאימוני כושר אחרים, אימונים בשיטת EMS משגשגים בתקופה האחרונה. ב-2019 שוק אימוני ה-EMS העולמי הוערך ב-666.2 מיליון דולר. ובישראל, המכירות של מוצרי miha bodytec עלו ב-15 אחוזים ב-2020. מכשירי אימון בשיטת EMS הצליחו לחדור ולהתפתח אפילו בשווקים רוויים כמו גרמניה. שם, שוק הכושר הוא הגדול באירופה, עם רווחים של כ-5.5 מיליארד יורו ויותר מ-9,000 מכוני כושר נכון ל-2019. בהתאם לנתונים אלו, קצב הצמיחה השנתי הממוצע (CAGR) הצפוי לשוק האימונים בשיטת EMS, עומד על 3.9 אחוזים.

בתקופה מסוכנת זו, מתאמנים רבים חוששים ללכת לחדרי כושר מסורתיים, שבהם עליהם לחלוק את המרחב והמכשירים עם מתאמנים רבים אחרים בו-זמנית. על רקע זה, היתרונות של אימון כושר בשיטת EMS מתבלטים ומספר המצטרפים החדשים רק עולה. השיטה מבוססת על עבודה אינטנסיבית ואימונים במפגשים אישיים, פעם אחת בשבוע למשך 20 דקות. האימונים הקצרים והאינטימיים עומדים בקלות בכללי בטיחות בינלאומיים מחמירים, ומאפשרים המשך פעילות שגרתית בצורה הבטוחה ביותר גם בתקופה זו. המכשור המתקדם של miha bodytec עומד בתקנים המחמירים של ה-FDA האמריקאי ובתו התקן הגרמני DNI 33961-5.

רני רוביו, מנכ"ל רשת EMS club בישראל, התייחס למגמה: "שיטת אימוני EMS מושלמת לאימוני אחד על אחד: יש מכשיר אימון אחד עבור הלקוח, שאותו מדריך מאמן אישי. לכן קל יותר לשמור על אימון בטוח. שזה אחד הדברים החשובים ביותר לאנשים שמגיעים אלינו בימים אלו – להמשיך להתאמן למרות המגבלות. אנשים מעוניינים לשמור על הכושר והבריאות, אבל מצד שני, הם לא רוצים להיות בלחץ לגבי שמירת מרחק או לחוש פחד ממתאמנים ומכשירים בסביבתם. הגיעו אלינו לאחרונה הרבה אנשים מאוכלוסיות סיכון, שהאימון הספציפי הזה הוא הטוב ביותר עבורם."

המודל העסקי המוכח שמציעה חברת miha bodytec, מאפשר למכוני אימון וסטודיו רבים להעניק ללקוחות שלהם שירות טוב יותר מאי-פעם לצד המגבלות של התקופה. בעלי מכוני כושר, מאמני כושר אישיים או פיזיותרפיסטים הם דוגמאות לקבוצות בעלי-מקצוע שרכשו את המכשירים. בניגוד למכשירי כושר "סטנדרטיים", הציוד של miha bodytec בנוי סביב רעיון ומודל עסקי של אימונים אישיים בסביבה בטוחה ביותר. הדבר ניכר בגידול ההכנסות, ומאפשר לרוכשים להמשיך לעבוד ולהגדיל את הרווחים גם כעת.